دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: اعلام کاهش نرخ ودیعه سیم‌کارت دائمی اپراتور دولتی پس از خصوصی شدن، احتمال کاهش برخی هزینه‌های خدمات دیگر این شرکت را افزایش داده‌است.

برای آگاهی از روند خصوصی‌سازی‌ این شرکت و قیمت خدمات آن با صابر‌فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات گفت‌وگو کرده‌ایم.

  • دلیل اعلام کاهش تعرفه هزینه ودیعه سیم‌کارت تلفن همراه اول چیست؟

این پیش‌بینی از تحولی است که پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران رخ خواهد داد.

من اخیراً اعلام کردم که زمانی که شرکت مخابرات خصوصی شود احتمال دارد براساس پروانه‌ای که برای آن صادر‌می شود قیمت ودیعه سیم‌کارت اپراتور اول کاهش یابد و ‌معادل قیمت سیم‌کارت اپراتور دوم که در حال حاضر خصوصی است و در‌حال فعالیت است تعیین شود.

این به سازمان تنظیم مقررات مربوط می‌شود و این سازمان است که در این مورد تصمیم می‌گیرد. این امر متناسب با قیمت دیگر خدمات در بخش خصوصی ممکن است تغییر کند.

  • در حال حاضر صدور پروانه اپراتور اول در چه مرحله‌ای است ؟

پروانه در حال بررسی در سازمان تنظیم مقررات است. ما همه پیش‌نهاد‌ها و اطلاعات لازم را ارائه کرده‌ایم. با بررسی و اعلام نظر سازمان تنظیم مقررات پروانه صادر می‌شود و این به تسریع خصوصی‌سازی می‌انجامد.

سازمان خصوصی‌سازی گفته است که پروانه و پیش‌بینی‌هایی که در مورد فعالیت شرکت مخابرات در آن می‌شود در تعیین قیمت در بورس تأثیر دارد بنابراین همه در انتظار صدور پروانه هستیم.

  • آیا صورت‌های مالی و حسابرسی شرکت مخابرات خاتمه یافته است؟

در این مورد نیز ما اطلاعات لازم را به سازمان خصوصی‌سازی ، بورس و سازمان حسابداری ارائه کرده‌ایم. این اسناد و اطلاعات در حال بررسی است و اطلاعی از جزئیات روند کار آنان ندارم.

  • با صدور پروانه فعالیت برای شرکت مخابرات آیا پیش‌فروش سیم‌کارت نیز متوقف می‌شود؟

این مسئله به محتوای پروانه صادره و شرایط بازار باز‌می‌گردد. پیش فروش اگر عملی باشد و متقاضی داشته باشد براساس پروانه انجام می‌شود.

  • بحث کاهش نرخ پیامک به کجا‌رسید؟

سازمان بازرسی گزارشی ارائه کرده بود و ما نیز دیدگاه‌های خود‌را ارائه کردیم و بررسی‌هایی که انجام شد به ظاهر خاتمه یافته و قرار نیست که نرخ پیامک کاهش یابد.

کد خبر 42309

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز